diceritakan sebuah kisah...
ahad malam isnin bersamaan 5/12/2010 yg lalu...kira-kira jam 10.30pm...
sedang asyik aku menelaah subjek pengajian am 1 (sebab esoknya ada exam)
aku terdengar satu perbualan antara my cousin and his friends yg padaku agak menganggu kerana yg lain2 dah tidur...so agak sunyi malam tu..yg kedengaran hanyalah perbualan bujang2 terlajak itu...hehehe...
i don't know the exact perbualan...tp cukup buat aku tertarik....beginilah perbualan mereka.....


"perempuan kalau nak nikah kalau x ada wali kan kena guna wali hakim,kan???"  my cousin's friend said.


aku dengar lepas tu senyap je...mungkin mereka semua mengangguk...mana aku tahu sebab aku x ada dengan mereka...aku cuma pendengar yg memasang telinga gajah...huhu...


sambung lagi..."ada sorang tu nikah...x ada wali...tapi guna wali songo..."


aku cakap dlm hati...'nikah guna wali songo???ehhhh?biar benar...???takkan kot??'


tiba-tiba ada seseorang yg aku x cam suaranya berkata..."wali songo?"


abang yg timbulkan isu tu pun sambung cakap lagi..."a'ah...nikah...tp letak gambar wali songo...kira macam wali jugaklah tu...."


yang lain2 apa lagi...berderailah ketawa!!!!hahahahahahahahahahahahaha....
aku yg tengah baca sistem kehakiman masa tu dah x concerntrate....elok2 tgh pening+serabut kepala otak agak release kejap la bila ada sesuatu yg buat aku terketawa...hehehe..


sambung lagi..."tapi yg peliknya...ada pulak tu yg kata 'sah!'..."


kawan2 lain pun menyampuk..."eh! macam mana pulak boleh kata 'sah'??mana boleh macam tu..."


inilah dia...cepat sangat menyampuk cakap orang...!x sabar2.....!


abang tu sambung lagi...alah yg timbulkan isu kahwin guna gambar wali songo tu la..."huh!!!yelah sah...sah kena serbu lepas tu..."


dan mereka pun ketawa serentak....termasuk aku...!


hahaha...ada ke patut nikah guna gambar wali songo???tak patut betul...tapi aku x sure la cerita ni betul atau x...atau mungkin ini sebahagian daripada perbualan bujang2 terlajak tu...kalau betul mesti ada bahan bukti...ataupun mungkin cerita ni betul tapi sengaja dilawakkan...i mean..saja2 buat pernikahan palsu..macam kita kecik2 dulu..main kahwin2..main masak2...tapi dia orang lagi advanced sbb rakam!macam main2 tp dirakam..nak buat orang ketawa dikala tekanan menghimpit minda...dapatlah kurangkan sedikit ketegangan....


2 komen buda chomel:

Atiqah|Hamid said...

mesti orang lelaki suka kahwin byk kali tanpa sebarang masalah yelah tak perlu minta izin isteri...uihhh!

Miss Dilla said...

hahah

Post a Comment