Bismillahirahmanirahimmmm...
Assalamualaikum w.b.t..


Dia... Dikagumi,
Dikagumi atas kehebatannya,
Semakin lama, semakin bersinar,
Dia semakin digilap,
Semakin dikenali,
Sinarnya umpama bintang di dada langit malam,
Walau jutaan bintang yang berkelip,
Namun bintang itu yang kelihatan benar-benar bersinar,
Nun tinggi tempatnya,
Hingga aku, hanya mampu melihat..
Tidak boleh digapai,
Waima tidak boleh disentuh!
Antara kami punya perbatasan yang menjadi benteng pemisah,
Yang boleh disatukan dengan ikatan.

Mana mungkin dia melihatku!
Berbanding dirinya,
Aku langsung tiada punya kehebatan walau secebis berbandingnya,
Aku sedar..
Lantas, kiriman doa buatnya melalui Dia Yang Maha Kuasa yang mampu aku beri,
Moga iringan doa ini,
Moga di celah-celah doa yang terselit namanya Dia makbulkan.

Sungguh aku bukan insan yang boleh dibanggakan melainkan oleh ibubapaku,
Aku hanya insan biasa-biasa,
Yang hanya melihatnya dari jauh merentas laut China Selatan,
Hanya untuk melihatnya,
Ya! Hanya untuk melihatnya,
Hanya untuk mengetahui perkembangannya.

Friendzone!

Bukan aku cuba mengalah,
Tapi aku mengajar hati ini,
Mendidik hati ini,
Cuba bertegas dengan kehendak hati,
Agar kelak aku boleh tersenyum puas dengan bintangku ini..

M.A.H.A.R,
Sekalung doa ku hadiahkan buatmu,
Semoga Allah s.w.t memberkatimu,
Melindungimu,
Menyayangimu,
Mengasihimu,
Memudahkan urusan dunia dan akhiratmu,
Ameen...

Dalam kesibukkanmu menguruskan hal-hal harian,
Yang terkadang bekejaran kesana-sini,
Keluar masuk tanah melayu,
Aku mengerti,
Dunia ini bukan tempatmu berehat, bukan?
Semoga dalam lindungan Allah, wahai bintang.
Jangan berputus asa,
Selagi aku bernyawa,
Selagi aku bernafas,
Doa aku sentiasa ada..


Dila...

2 komen buda chomel:

Unknown said...

nice entry. hehehe lebih kurang macam saya juga lah. jemput ke sini http://soffiykynn.blogspot.com/2015/01/luahan-jiwa-bicara-buatmu-teman.html

Unknown said...

nice entry. hehehe lebih kurang macam saya juga lah. jemput ke sini http://soffiykynn.blogspot.com/2015/01/luahan-jiwa-bicara-buatmu-teman.html

Post a Comment