Assalamualaikum readers...ha! post kali ni saya share sedikit story pasal weekend yang hampehhh sangat-sangat... penat + sakit hati + tp dalam masa yang sama agak gembira sebab dapat shopping... hehehehe... hanya saya dan kawan saya je yang keluar.. saya dan Ciah.. kami ke Jitra.. wahh! sampai ke Jitra weyyy... haha... lain kali bolehlah sampai ke Alor Setar pulak ye.. haha... lepas tu boleh la ke Thailand pulak... hamboiii... semakin panjang pulak langkah saya nie ye?? hihi.. time ni la nak berjalan, kalau tak bila lagi??? malam sebelum ke Jitra tu dah plan.. tapi still samar-samar lagi.. betul ke ni nak g Jitra? sebeb esoknya tu ada acara.. malam ada perasmian sukan siswa/i.. lepas tu nak teman Ciah g audition- searching for a star.. tak tahu nak g mana satu? kalau g Jitra mesti baliknya tu kami dah penat.. aduh! lepas tu bila fikir-fikir balik.. ada program hand-to-hand dekat D'Mas.. tapi sebab saya tak ada kawan nak teman, last-last tak beli pun tiket tu.. Dr. Fazley ada tau! bestnyerrrr... hahaha...~ bila dah pagi tu saya g bilik Fad.. wah! baru nak bangun tidur.. surprise me! g bilik Ciah pulak.. lagi best... tengah tidur! hmmm... x jadi pergi la nie... saya pun balik bilik saya la.. nak buat assignment la macam ni.. kol 8.50 Ciah datang bilik saya,

"Dila, nak pergi tak?" tanya Ciah.

"Ewah... anak dara ni dah pukul berapa nak g? konon malam tadi pagi-pagi nak g jogging dulu la.. nak praktis suara la...macam-macam plan.. bangun pun lambat.. macam hampeh je". saya perli dia tuu... haha~ rasakan! malam tadi plan cantik je... last-last hampeh tebu je!

"Hihihih~ alaaa malam tadi Ciah tidur lambat la Dila.. jam 2 baru tidur berbual dengan kak norji". Ciah cuba beralasan..

"oohh.. ok la.. nak pergi mana satu ni?" tanya saya malas.. terus je straight to the point kan senang...

"Jitra??"

"hah???! serius?"

"Yelah.. kata nak tengok Ombak Rinduuu"

saya pun segar balik...hehe~ yelah dah sebut filem yang saya nak tengok sangat-sangat tu kan.. "Betul ke Ciah??" tanya saya untuk mendapatkan kepastian...

"Yelah.."

"Okay.. tapi selain kita? Farah nak buat assignment.. Fad??"

"Nanti Ciah tarik Fad kalau Fad tak nak pergi". Wah! konfident je cakap ek..siap nak tarik-tarik bagai...

"Okay. tapi kol bape nak g??" (biasalah orang Johor cakap semua nak short-form.. pukul jadi kol.. berapa jadi bape... pergi jadi g... telefon jadi tipon)

"Jam 9??" (ha! yang ni orang Sabah.. 'jam')

"Gila kau! sekarang dah pukul 8.50pagi.. nak siap-siap 10 minit aje ke? mandi pun tak lagi ni..."

"Hahahaha... okaylah.. pukul 10".

"Okay.. nanti dah siap aku g bilik kau".

"Okay.."

dan kami pun bersiap.. tepat 9.20 aku dah siap.. hahaha~ dengar pasal ombak rindu laju je bersiap.. cuba kalau nak g kelas.... capai je handbag terus g bilik Fad... mak oiiii!!! pakai baju tidur lagi?? tengok korean movie lagi?? biar betul minah ni??

"Wei kau g tak ni??" tanya saya.

"Tak lah wei. kau g dengan Ciah ajelah. aku nak tengok ni...." kata Fad sambil menunjuk ke skrin laptopnya dengan jari-jarinya yang 'sedikit meruncing' tuu... hihi~

"Okay bye".

sampai je bilik Ciah, dia tengah pakai tudung. "Weh.. Fad tak g.. dia nak tengok korea". beritahu saya.

"Hah?? alaaa Fad ni memang tau... korea aje".

bla...bla..bla...teman Ciah breakfast dulu... bla.. bla.. bla... g Jitra naik kereta sapu dengan orang India.. lelaki pulak tu.. lelaki lagi tu.. dan aku duduk tengah! arghhh stress! nak Viva.. aduhaiii.. kenapalah tak tawarkan alphard je sebagai kereta sapu..



banyak perbezaan kedua-dua nie.. hehehe~

bla.. bla..bla... tambang dari UUM ke Jitra sorang RM10.. okaylah.. nasib baik orang India tu turun kat Changlun je.. pakcik tu turunkan kami kat Jitra Mall.. Roomate saya cakap Jitra Mall tu besar.. best.. tapi bila saya sampai.. okay la.. tak la besar sangat.. 3 tingkat je.. ingatkan macam BP Mall tapi jauh sekali perbezaan.. tapi bolehlah kan.. pakcik tu cakap mall ni dulu tapak sawah and now jadi mall.. fakta tu ajelah buat saya terpegun... dan tepi- tepi tu adalah kedai-kedai lain.. first place saya g ialah pawagam! excited punya pasal.. last-last dia bukak kol 1.. macam hampeh! we decide laa nak g round-round dulu.. shopping jap... makan dulu.. sampai kaunter tiket kol 12.40.. ehh.. ada stiker la.. 

"tiket Ombak Rindu
2pm dan 6pm
sold out"

whatttt??? biar betul?! hmm.. semalam punya kot? sedapkan hati laa.. bila dah sampai turn kami, and tanya la.. yup! betul-betul dah habis.. hampeh! takkan nak tengok kol 10 malam? nak sampai UUM kol bape? tentulah kol 12am waktu last masuk UUM.. gila!


                   sebagai ubat sakit hati~


apa nak buat ni ye untuk redakan perasaan?? main bowling laa...


dan hasilnya.... taraaaaaa!!!



lepas tu shopping kat Guardien sekejap..saya beli nie ha.. tapi lupa nak snap pic sebelum tu, terpaksalah search kat pakcik Google.. hehe~







tak dilupakan juga....~


biasalah 'hantu novel' mana- mana saya pergi, pasti sebuah novel akan dijadikan sebagai buah tangan untuk diri sendiri..hehehe~ selain tu adalah jugak beli seluar.. mangkuk yang tahan panas.. nak buat masak maggi ke.. hehe.. nak simpan sup ke... bolehlah guna mangkuk tu... hihi~ nanti bulan 1 nak pergi Jitra lagi, kali ni dengan wawa pulak.. dah plan nak shopping kasut pulak.. haha...~

0 komen buda chomel:

Post a Comment